Piac

A magyar családi modell

A magyar családi modell jelentős változásokon megy keresztül. A fiatalok elsődleges feladatuknak jelen pillanatban a tanulmányok befejezését, karrierjük építését és a biztos anyagi háttér megteremtését tekintik. A családalapítás és a gyermekvállalás ennek köszönhetően arra az életszakaszra tolódott, amikor már megfontoltabban választanak a minőségi termékek közül, kiemeltfigyelmet fordítva az az összetevők listájára. Döntéseiket már nem az idősebb generációk véleménye, hanem saját tapasztalataik és kortársaik ajánlása alapján hozzák – azaz, tudatos vásárlók.

Változások a családi modellben:

  • házasságkötés és gyermekvállalás az anyagi stabilitás elérését követően
  • háztartás méretének növekedése a gyermekek érkezésével
  • családtámogatási rendszernek köszönhetően magasabb gyermekvállalási kedv (korábban 1-2 gyermek, jelenleg 2-3 gyermek tervezése)
  • 4-5 tagú családok
  • családalapítási életkor kitolódásával megfontoltabb, minőségi termékválasztás
  • egészséges életmód köré épülő gondolkodás – magasabb életszínvonal

A Nativitas célja, hogy a gyermeket vállaló szülők számára olyan megbízható, minőségi termékeket ajánljon és mutasson be, melyek hosszútávú választást és márkahűséget biztosítanak – megteremtve a lehetőséget minden partnercégünknek arra, hogy termékeit egyre szélesebb körben, a már kialakult bizalom jegyében mutathassa be a családoknak.

Magyar fogyasztók

Magyarország, Európán belüli szerepének és elhelyezkedésének köszönhetően fontos helyszíne a kereskedelemnek. A fogyasztás, mint a gazdaság motorja, egyre fontosabb a termelők számára, míg a fogyasztó a megfizethetőség mellett már a minőségre is nagy hangsúlyt fordít a közel 100 ezres nagyságrendű születésszám és a gyermekekre fordított összegek növekedése (egészségtudatosabb termékválasztás) okán kétségtelenül az egyik legfontosabb piac elérhetőségét biztosítjuk a kisgyermekek és családok részére szóló termékeket és szolgáltatásokat nyújtó cégek számára.

A családok újdonságokra való nyitottsága egy biztonsági zónán belül helyezkedik el, azaz, egy jól bevált termékről vagy szolgáltatásról többnyire alapos megfontolás, ajánlás és személyes tapasztalat alapján váltanak másikra – így a mintázás és tájékoztatás lehetősége jelentős piaci erőt képvisel.

A gyermek nem az a „terület” akin a szülők szívesen kísérleteznek – így a minőségi termékekkel és gyártóikkal kapcsolatban kialakuló márkahűség fontos alapja a vásárláskori döntésnek.